måndag 9 november 2009

Halloween



Förra helgen firades Halloween och Alla helgon på olika traditioners vis. Urgröpt, utskuren pumpa prydde vår entre, party på kvällen med utklädda barn i varierande läskighetsgrad. Det serverades skelettmackor och spökmaränger. I Kapten Skramlande Benknotors gömda, men glömda, skatt återfanns ätbara dödskalle medaljonger.







Mitt i allt detta ku(s)liga känns det viktigt att även fira Alla helgon på det sätt vår tradition säger. Stämningsfullt besök på kyrkogården väckte många tankar, och inte alltid så lätt besvarade frågor.
Mitt upp i allt detta har vi också firat en nybliven femåring i familjen- yngste sonen. Högst på önskelistan stod "killiga saker" gärna med anknytning till STAR WARS. Han blev inte besviken!

2 kommentarer:

  1. W - nu vet jag inte om jag törs komma hem till dig i sommar, men du kanske bor på ett rymdskepp då så jag slipper bli så rädd!/Kram L

    SvaraRadera
  2. Förresten så ville jag också ha en sån där fin maräng..........Kram igen L

    SvaraRadera