fredag 10 december 2010

Väldoftande bygge

Nu har det bakats, spritsats och dekorerats. En favorit från förra året är tillbaka; en pepparkaksborg är byggd. Med drakar riddare och snöprydda granar som dekor står detta "bakverk" just nu att beskåda på biblioteket. Röstning pågår. Vi ska nog dit och smyga ner ett par röster. Sonen är nöjd med att det inte luktar så läskande gott här hemma nu, att han inte behöver frestas att äta upp huset.  Han tycker det är onödigt långa till tjugondagKnut. Borgen flyttar hem i god tid till jul. I väntan på det får vi njuta av det lilla lusthuset.

                      

2 kommentarer:

  1. Impressive. Om jag skall slå det så måste jag nog bygga ett nytt Empire....men jag tror knappast att det räcker.
    Kram till duktiga byggare
    Lena

    SvaraRadera
  2. Jag har gjort min "samhälliga plikt" dvs röstat. Gissa på vilket bygnadsverk??? Fanns ingen tvekan.
    Mormor

    SvaraRadera