torsdag 13 januari 2011

Vinter

Vilken vinter vi har! Helt fantastiska att även i denna del av vårt land få njuta av snö och kyla. Tänk att precis utanför husknuten kunna åka längdskidor, något jag inte gjort på många år.  I brist på egen utrustning har jag vid flera tillfällen utövat denna aktivitet med makens skidor, pjäxor och stavar. Inte helt måttanpassat efter mina mått, men underbart, kul, härligt och jobbigt. En njutning, naturen är magisk och upplevelsen fantastisk. Nu gäller det att scanna Blocket för egen utrustning.


2 kommentarer:

  1. Så vackert - Jag längtar tillbaka! Fint med snöstjärnorna på skärmen. Tog ett tag innan jag såg dem.
    Kram L

    SvaraRadera
  2. Igår morse vaknade vi till en decimeter nysnö, idag regnar det och är + 4 grader. Det var vackrare igår! Dessutom köpte vi längdskidåkningsutrusning igår, typiskt. Hoppas inte vintern är slut ännu.
    /C

    SvaraRadera