fredag 17 april 2009

Ett kök i förändring.



Tiden är slagen för vårt kök. Dags för förnyelse. Det hela började med en köksfläkt. Vid en "rekogniseringsrunda" låg den plötsligt där, en AEG fläkt i borstad aluminium. På fyndet. Inte billig, men billigare.
Detta var början och sedan rullade det bara på...

Klockan köptes på loppis på Öland. Tiden visade sig inte vara speciellt precis.
Trots att tid är något man ofta vill ha mer av, var det ganska opraktiskt. Detta lilla problem löstes av händige herr K, nytt urverk, så nu går den som en klocka....







Foto: Vanilla


Golv byttes, tak målades. På väggarna valdes en djärv, enl maken ganska speciell, tapet. Inhandlad på rean på Åhlens. Vi valde att behålla de gamla skåpen. Vi lämnade in luckorna på lackering. Fantastiskt resultat. Nya handtag och nyputsade gångjärn så var de gamla skåpen inte att känna igen.
Kyl/frysen är en BOSCH. Den är bredare och högre än standard. Detta ger en kylvolym nästan motsvarande ett helskåp.
Bänkskiva Virrvarr, designad av Sigvard Bernadotte, var ett självklart val. Mer vånda innebar det att välja kakel. Det blev vitt från Höganäs.




Jag gillar min Pappelina, grön med vita prickar. Vändbar med ombytta färger.




Kan det kanske tom vara kul att diska?



Foto: Vanilla

På all-hjärtans-dag fick jag denna fina vattenkokare av maken. Vattenkokare är den köksmaskin jag absolut inte skulle vilja vara utan.






Foto: mäklarbilder.


Känner ni igen er?
Nostalgibilder från när vi köpte huset. Bilderna ovan är mäklarens verk.

2 kommentarer:

  1. Det är så jättefint nu! Hade nästan glömt hur det faktiskt såg ut. Även M måste inse att vi hade rätt om att tapeten skulle sitta som gjuten!
    Kram Kram L

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att vi har gort det jätte fint och jag hade hellt och hållet glömt hur det såg ut innan. Coolt kök mamma!!
    /L

    SvaraRadera