tisdag 20 april 2010

Vad gör man inte...


På jakt efter kakel skyndade jag förbi ett byggvaruhus på vägen hem. Redan i entrén fann jag något av intresse. Klinker, visserligen inte kakel, men rätt färg och rätt storlek. Man kan inte lägga kakel som klinkers men kakla med klinkers borde inte vara några problem. Problemet var att hitta rätt färg. Ute på lagret, hack i häl på en tämligen höggravid försäljare, längst upp i ett högt hyllsystem, hittade vi äntligen rätt. En annan, mer gymnastisk försäljare, klättrade (!) via hyllorna upp. Väl uppe var det inte lika lätt att ta sig ner. Kunden, det vill säga jag, fick leta upp, hämta och hålla i en stege medan den "ganska gymnastiska" försäljaren klättrade ner. Jag fick mitt "kakel" och min man och pappa fick mer arbete!

5 kommentarer:

  1. Kan jag anlita din M till vår tvättstuga sedan? Snyggt jobb! Eftersom jag har tjuvkikat via skype så vet jag att resultatet kommer att bli super! Hälsa din duktige M! Kram

    SvaraRadera
  2. Så du har redan varit på studiebesök! Men det blir bättre. Välkommen åter...
    /C

    SvaraRadera
  3. Mycket snyggt, vi får komma och kolla in hallen snart. Vi sitter i soffan och beundrar en monterad grill! Perfekt. Tack för att ni kom.

    SvaraRadera
  4. Hallååååååååååååååååååå! Var är slutresultatet! Nyfiken!! (Inte stressande alls va?) Kramar

    SvaraRadera
  5. C: Har ni till och med grillplats inne i er lägenhet nu!?
    L:Du vet hur det är med det där sista, det tar sådan tid, men det kommer!! Håll ut..
    /C

    SvaraRadera