måndag 18 maj 2009

På jakt efter en MASKROS.



Jakten på en maskros pågår nu i hemmet på flera plan. Maken jagar dem i gräsmattan, hackar och drar, roten måste vara med! Försöker muta barnen att hjälpa till, erbjuder betalning, samma ersättning som när han var barn. Ett öre per maskros, under förutsättning att hela roten är med. Förståeligt får han ingen hjälp. Han är ihärdig men vad hjälper det om grannarna pryder sin gräsmatta med sina.....
Min jakt på maskros pågår på IKEA. Sedan PS kollektionen kom till det lokala varuhuset har jag varit på jakt efter just en MASKROS, stor blomliknande lampa. Igår, enl hemsidan skulle det idag komma in 36 st. Vill ha en av dem! Vid fyra kollar jag lagerstatus. Elva styck! En timma senare på lampavdelningen är det soprent, inte en lampa. Nio sålda senaste timman, tre i kundvagnar på väg till kassan. Funderar på att leta upp en sådan kundvagn!!
Jakten på maskrosor fortgår.....

2 kommentarer:

  1. Vilken dramatik! Uppskattar din ihärdighet. Du kommer att avgå med segern en dag. Jag får komma hem och ta över om du mattas.
    Tusen kramar och tack för den superfina terassdekorationen. Jag blev sååååå glad.
    Sanknar dig jättemycket <3 /L

    SvaraRadera
  2. Har du BARA gjort 22 inlägg!

    SvaraRadera