lördag 5 februari 2011

Shopping




Vi äter åksjuketabletter och kräks INTE! Att åka med bil här är en skakig, gropig, intensiv och hissnande upplevelse. Långtråkigt enligt vissa då det går väldigt långsamt, intressant enligt mig. Under våra bilfärder ser vi en väldigt varierande bild av Indien. Vi har varit på shopping i stora shoppincenter, liknade de som finns överallt i världen men också på mer exotiska ställen.  För detta krävs en shoppingvan guide! Ställena vi besökt idag hade jag som turist aldrig hittat, vågat mig in på eller för den delen vågat pruta ner priserna till nästan obefintliga på.  Barnen stirrade skrämt på L då hon förhandlade om pris. 
Hos den lokala slaktaren inhandlades  oxfilé till priser som speglar efterfrågan,  i ett land där korna är heliga, nästan ingenting. En tur till poolen har vi också hunnit med. Det är intensiva, mycket innehållsrika dagar fulla av intryck!




4 kommentarer:

  1. Får snart sluta följa bloggen för jag blir så avundsjuk. Själv har jag shoppat på Gekås : )
    Häftigt att ni får uppleva Indien
    Kram
    Caroline, Håkan, Hjalmar

    SvaraRadera
  2. Gläds med er, och tycker det är jättespännande att följa era äventyr. Ha det fortsatt bra önskar IBB LB

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att få läsa om era äventyr. Njut nu, här är det grått och trist! K hälsar. Kram Mar

    SvaraRadera
  4. Här fortsätter äventyren, ska snart skriva mer.
    Kram C

    SvaraRadera