söndag 20 februari 2011

Väderomslag


Nitton timmar och 46 grader skiljer Bangalore och hemma. Lämnade ett mörk Bangalore mitt i natten och anlände till Göteborg på kvällen samma dag.  Det var bara att dra på dunjackan. Resan gick bra förutom på en cricketboll som ej gick igenom säkerhetskontrollen i Bangalore. Ansågs utgöra en fara. Sonen grät floder och hjälpsam personal försökte hjälpa. Att bara blunda och lägga tillbaka bollen i sonens väska var aldrig aktuellt. Däremot skulle vårt incheckade bagage letas upp, hämtas och packas om! Detta misslyckades givetvis och bollen fick stanna i Bangalore, där förövrigt VM i cricket startade igår.
Sorgligt att lämnar våra vänner och en fantastisk semester bakom oss men också skönt att komma hem. Med oss hem har vi oförglömliga minnen och erfarenheter. Vinter, sommar, vinter, nu är det bara att packa undan sommarkläderna ett tag till och plocka ut de tjocka tröjorna ur garderoben. 








4 kommentarer:

  1. Miss You :(
    Nyupphittat: Rosa linne (i min garderob), nagellack (i kylskåpet). Kram

    SvaraRadera
  2. Känn ert riktigt välkomna hem, skönt att ni är på plats igen. Känns nästan som vi varit med tack vare era bilder och berättelser, dom har vi uppskattat mycket.
    Kram IBB LB

    SvaraRadera
  3. L:Tänkte inte på att kolla din garderob innan jag åkte.......men som sagt var, det är åndå inte aktuellt med sommarkläder här ännu. Här har vi också en tjej med "hem"(bort)längtan.
    Kul att ni uppskattat min reseskildring.
    Kram
    C

    SvaraRadera
  4. Min bild längst upp :) Kul att du gillade den- vet att du och mamma bytte lite bilder. Du har tagit mång fina vi har i datorn. Har en från fruktmarknaden på dig där jag INTE tror du har dubbelhaka...?

    Kram

    SvaraRadera